NOVÁČIK, KTORÝ SA NESTRATÍ
„Voge? Čo je to Voge? Kto to vyrába?“ Presne také boli reakcie ľudí, s ktorými sme sa pri testovaní
stretli. Boli to predajcovia motoriek, policajti, či bežní motorkári cestní aj terénni. Jedno je jasné, značku
Voge zatiaľ u nás takmer nikto nepozná..
Nováčik na scéne
Niet sa čo čudovať, že názov Voge nikomu nič nehovorí, na scéne, tej celosvetovej je sotva pár rokov, u nás ide o absolútnu novinku, ktorá sa k nám teraz dostáva. Oveľa viac však povie názov Loncin. Tí, ktorí sa vo svete motocyklov trochu orientujú, už vedia, že je to jeden z najväčších čínskych producentov motorov
a na jeho služby sa spoliehajú viacerí najvýznamnejší výrobcovia motoriek na svete. Spomenúť môžeme značku BMW, pre ktorú Loncin vyrába niektoré pohonné jednotky, no je toho podstatne viac. Teraz si vedenie značky Loncin povedalo, že je čas prísť s vlastnými motocyklami a výsledkom je práve značka Voge…
Potešiteľné je, že nejde o nejaký „hurá“-projekt, Voge má byť prémiovou značkou koncernu a podľa toho to vyzerá aj v skutočnosti.
Výbava zaujme
V ponuke značky Voge máme na našom trhu viacero modelov v rôznych objemových verziách. K tým nižším patria jednovalcové tristovky, zviezli sme sa na štýlovom naháčiku 300AC, ktorý je kombináciou moderných kriviek a čoraz populárnejšieho retro štýlu. Nič násilné, žiadne extra „vintage“ ozdoby, či nútene staré tvary. Práve naopak – svieži, novodobý dizajn, ktorý však nezostarne hneď predstavením ďalšej, novšej verzie. Vzhľad však nie je všetko a Voge 300AC má čo povedať aj po stránke techniky. Objem tristo kubíkov sa bežne považuje za „nižšiu strednú“ triedu, takéto stroje sú určené hlavne mladším, začínajúcim jazdcom. No táto tristovka sa môže pochváliť doslova „dospeláckou“ výbavou – vidieť to na prvý pohľad hlave vpredu. Robustná up side down vidlica a dokonca dvojica kotúčov na prednom kolese naznačujú, že nejde o nejaký „lowcost“, teda rozpočtový model.
Detaily prekvapia
Nie je to len „láska na prvý pohľad“, teda celkovo vydarený dizajn, ale Voge prekvapuje aj pri detailnejšom skúmaní. Všetky komponenty pekne spolu ladia, ladí aj dielenské spracovanie, lícovanie dielov, ale aj také detaily ako hlavičky skrutiek a podobne. Kapotáže nie je veľa, prakticky žiadna, len zopár drobných krytiek
a líšt. Niektoré plastové, niektoré poctivé hliníkové a všetky pekne citlivo zladené do vyváženého celku. Snáď len ten kryt reťaze nemusel byť taký obludný, zhltol by aj dvojnásobnú rozetu. Stačil by tu aj oveľa menší kúsok, ktorý by ešte viac odhalil pohľad na pekný disk kolesa a nerobil by kyvnú vidlicu opticky zbytočne mohutnou…
Našťastie, podstatné komponenty ako svetlá, smerovky a ďalšie sú naozaj na úrovni a motorka ako celok sa nemá za čo hanbiť. Možno si poviete, že sú to fakt detaily, ale na tých detailoch naozaj záleží. Voge ich má zvládnuté na veľa percent, zvyšné drobné sa našťastie dajú napraviť aj svojpomocne.
Všetko pekne poruke
Čo sa týka ergonómie, motorka je ladená hlavne pre menších, či menej skúsených jazdcov. Dámy nevynímajúc. V súvislosti s nižšou kubatúrou to je aj logické. V prvom rade tých nižších poteší
menšou výškou sedadla, vďaka čomu spoľahlivo dosiahnete na zem. Trochu sa to bije s vyššie umiestnenými stupačkami, takže postavou vyšší jazdci musia počítať s tým, že budú mať
viac pokrčené kolená. Naproti tomu riadidlá sú tvarované veľkoryso a výsledkom je úplne vzpriamený posed. Zrkadlá sú na pomerne krátkych nožičkách, takže veľa v nich neuvidíte a keď sa chcete zorientovať
v situácii za sebou, chce to trochu vykláňania, prípadne obzretie smerom dozadu. Naopak výhľad smerom dopredu nič nekazí, chýba akýkoľvek plexištít a pred sebou máte len minimalistickú prístrojovku. Je maličká, jednoduchá, ale dobre prehľadná a nechýba na nej nič dôležité, ani palivomer, ani ukazovateľ zaradeného prevodu. Trochu mi chýbali obyčajné hodiny, informácia o aktuálnom čase by mala byť samozrejmosťou. Potešia aj kontrolky, ktorých je len zopár, tie najdôležitejšie, sú maličké a nerušia, no sú zároveň výrazne presvetlené, vďaka tomu ich neprehliadnete.
Motorček sa snaží
Jednovalček s objemom necelých troch stoviek samozrejme nie je trhačom asfaltu, ale aj v tomto smere je všetko v rámci zabehnutých koľají. Agregát „potiahne“ tak akurát, mestskú premávku zvláda s prehľadom.
Dokonca aj na šestke. Pri rýchlosti okolo 50 km/h otáčky klesnú tesne pod 3000, ale maloobjemový jednovalec si poradí aj v takej situácii. Zvukový prejav je takisto dostatočne sebavedomý. Nie je nijako uvrešťaný, skôr tichý, ale pritom príjemne hlboký. Ak zatúžite po športovejšom zvezení, otáčky pochopiteľne musíte udržať vo vyšších sférach. Vtedy to chce častejšie radenie. Radiaca páka má síce trochu dlhší chod a pýta si istejšie „kopnutie“, no kvalty zapadajú presne, citeľne a bez nechcených zvukov. Naopak zvuk z výfuku je pri vyšších otáčkach dravší, čo športový dojem z jazdy umocňuje. Tristovka Voge s prívlastkom AC je tu v prvom rade pre mladších, menej skúsených, či menej majetných jazdcov, ale svojim dospeláckym vzhľadom, prepracovanými detailami a vyváženými jazdnými vlastnosťami neurazí ani starších, či skúsenejších jazdcov. V každom prípade sa môžete tešiť na hravú ovládateľnosť a priateľský charakter stroja.
TECHNICKÉ ÚDAJE tu na stránke s takmer identickým modelom Voge 300 ACX
TEXT: P. LOVÍŠEK, FOTO: V. VRANÁKOVÁ





